تبلیغات
جهاد اقتصادی با اقتصاد مقاومتی
جهاد اقتصادی مسئله ی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

مقام معظم رهبری:
بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ى تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی و برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد
.

فرهنگ نامناسب مصرف داخلی، کالای خارجی، قاچاق و تولید نامرغوب" از عوامل عدم تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

حفظ خط مقاومت مهم ترین كار برای پیروزی در برابر دشمنان است.

ناکارآمدی تحریم های دشمنان را در گرو حمایت از تولید داخلی است.

مقام معظم رهبری:
بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ى تولید ملی است که اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی و برنامه ریزی درست مسئولان بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند بدون تردید بر چالشهایی که دشمن ایجاد می کند غلبه خواهد کرد
.


خانواده های ایران تحت تاثیر تبلیغات منفی دولت های غربی قرار نگیرند و از تولیدات خارجی نیز استفاده نكنند. 

حفظ خط مقاومت مهم ترین كار برای پیروزی در برابر دشمنان است

 فرهنگ نامناسب مصرف داخلی، کالای خارجی، قاچاق و تولید نامرغوب" از عوامل عدم تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

سال 91 حمایت از تولید داخلی و سرمایه ملی :

حالا بحث سر آن رسیده که کمی هم از خودمان تعریف کنیم که حق والانصاف در بیشترین موارد ستودنی هستیم به  کالای ایرانی.

همیشه وقتی به گذشته پدرانمان که فکر می کنیم یا برایمان تعریف کرده اند؛ وقتی حرف از اجناس ایرانی و مصرف آن می رسید تنها به این می رسیدیم که عجب؛ جنس‌های ایرانی هم به اندازه خود حرف‌ها برای گفتن دارند . وقتی هنوز آثار اجناس آن دوره بدون تغییر در جهزیه مادرانمان یافت می‌شود هر روز خاطراتی را برایم رقم می زند.

اما اکنون باید از کالاهایی حمایت کنیم که در تولیدشان خودکفا شده‌ایم و حتی قدرت آن را داریم که آن را صادر، و به دیگر کشورها بفرستیم.

 چشیدن از یک دانه برنج ایرانی و حتی مصرف چرم‌های ایرانی که در نوع خود نظیر ندارند کالاهایی که مشابه جنس چینی آن در بازار به وفور عرضه شده ولی کیفیت جنس ایرانی را ندارند، فقط برای جلب مشتری قیمت‌های ارزان دارند و مصرف کننده تنها فریب ظاهر آن و قیمتش را می خورد. ولی بعد از چند ماه میهمان سطل آشغال خانه‌هایمان می‌شود. البته قبل از آنکه بحث را در مورد حفظ سرمایه ملی بیشتر باز کنیم باید اول از مضرات این اجناس چینی گفت.

اجناس چینی در برابر اجناس ایرانی و ملی از کیفیت کمتری برخوردارند به گونه ای که اگر خوب دقت کنید می‌بینید که چند ماه نگذشته  این کالا کارایی خود را از دست داده و تنها حکم یک کالای یک‌بار مصرف را به خود گرفته و آثار آن به خوبی دیده می شود.

اما اجناس ایرانی که دست رنج تولید کننده‌های داخلی است چون چرم، کفش، پوشاک ایرانی، فرش، لوازم برقی، ابزار آلات و غیره ...... ماندگاری بیشتر و چه بسا بنا به ذائقه تنوع‌طلبی انسان که همه روزه به دنبال مدل‌های جدیدی برای زندگی آرامش بخش است خسته کننده به نظر می رسد و (سرانجام این اجناس  مهمان سمساری‌ها می شوند، چون به این راحتی خراب شدنی نیستند)، مصرف کننده به دنبال نوع دیگری از آن می رود .

چنان که امام خامنه‌ای فرمودند : "افزایش سرمایه؛ چنانچه با همکاری همه عوامل ذیربط حلقه‌های زنجیره تولید در جای خود قرار گیرند و نقش و مسئولیت خود را به خوبی اجرا کنند، چرخه تولید مناسب شکل می‌گیرد که نتیجه آن افزایش سرمایه ملی در کنار تولید ملی است. باید شعار سال۹۱ را آنچنان جدی گرفت و برای تحقق آن تلاش عالمانه کرد که در پایان سال دوقلوی سرمایه ملی و تولید ملی برای مردم ایران کاملاً محسوس باشد. ان شاء الله

حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از اسراف و تبذیر و گسترش فعالیت های تولیدی و صنعتی با استفاده از نیروهای بومی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری است .

ناکارآمدی تحریم های دشمنان را در گرو حمایت از تولید داخلی دانست.




طبقه بندی: اقتصاد مقاومتی، فرهنگی،

(function (d) {var url = location.protocol+'//api.sabavision.com/pox/poxjs.js';d.write('